۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

دل ارا هم اعدام شد



یک انسان دیگر نیز به دلیل جرمی که در سنین زیر هجده سالگی و سنین مجازات غیر قانونی(طبق قوانین بین الملل)مرتکب شده بود به لیست اعدامهای سیاه حکومت اسلامی پیوست.
دل ارا دارابی دختر جوانی که در سن هفده سالگی مرتکب به قتل یکی از بستگانش(دختر عموی پدرش) شده بود دیروز جمعه،مورخ هشتم اردیبشت ماه پس از تحمل شش سال حبس در زندان مرکزی رشت به دار مجازات اسلامی اویخته شد.این اعدام در حالی صورت پذیرفت که حتی تاریخ اعدام دل ارا نیز به صورت دقیق روشن نبود و سبب شکه شدن وکلای دل ارا گردید.چنانچه چندی پس از انتشار خبر اعدام دل ارا عبدالصمد خرمشاهی در حالی که از چگونگی وقوع این اعدام و جزئیاتش بی اطلاع است و شکه شده میگوید:
((نمی دانم چه اتفاقی افتاده،من در حال رفتن به رشت هستم.حالم خیلی بد است)).
و این در حالی است که حتی اقای خرمشاهی با استناد به شواهد و قرائن موجود دل ارا را بی گناه میداند.
حکم اعدام دلارا در حالی اجرا شد، که چندی پیش، به دلیل عدم حضور اولیای دم مقتول ، اجرای حکم وی به تعویق افتاده بود. با این وجود، این بار دادسرای استان رشت، بدون اعلام و اطلاع قبلی، حکم اعدام این هنرمند جوان را به اجرا در آورد.
در روزهای پايانی فروردين ماه آيت‌الله هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه حکم اعدام دل‌آرا دارابی را برای مدت محدودی متوقف کرد تا اين دختر ۲۳ ساله و خانواده‌اش فرصت جلب رضايت از اوليای دم را داشته باشد.
دل آرا دارابی متهم بود که در آبان ماه سال ۸۶ درحالی که ۱۷ سال داشت، یکی از بستگان پدرش را به قتل رساند. طبق اقرار دل آرا ، دادگاه وی را به عنوان متهم ردیف اول پرونده معرفی کرد. درحالی که او پس از این اقرار اولیه، علت اقرارش را علاقه زیاد به پسری عنوان کرد که به گفته دل آرا، عامل اصلی جنایت بود. دل آرا در جلسه دادگاه عنوان کرد، به دلیل اینکه ورزشکار است و کاراته کار می کند، توانسته است با وجود جثه کوچک و نحیفش، مقتول را مورد حمله قرار دهد. او پس از این اقرار که یکی از دلایل اصلی صدور حکم قصاص علیه وی بود، ارتکاب به قتل را انکار کرد.
عبدالصمد خرمشاهی بر اين اعتقاد و باور است که خانم دارابی بی‌گناه بوده و شواهد متعدد در پرونده وی بيانگر آن است که وی نمی‌توانسته قاتل باشد. وی در اين زمينه به روزنامه اعتماد گفته است: «ايرادهای زيادی در پرونده وجود دارد و مدارک موجود در پرونده نشان می دهد اين دختر قاتل نيست. دل‌آرا چپ دست است و با توجه به ضربات وارده به مقتول و شواهد ديگر، ممکن نيست اين دختر قاتل باشد.»
نمایشگاه نقاشی آثار دل آرا دارابی باعث ایجاد توجه محافل حقوق بشری به پرونده اعدام وی شده بود.
سازمان عفو بين‌الملل در لندن نيز، بر عليه حکم اعدام دل‌آرا دارابی، تظاهراتی را حدود دو هفته پيش مقابل سفارت ايران در لندن سازمان داد تا بلکه بتواند بدین وسیله از اجرای حکم اعدام وی جلوگیری به عمل اورد..
مطابق قوانين جزايی ايران، قصاص يک حق شخصی است و خانواده قربانی مختار است که بين اجرا و عدم اجرای حکم صادره دست به انتخاب زده و يکی را برگزيند.
سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به اعدام غافلگیرانه دل‌آرا دارابی با انتشار بیانیه‌ای این اقدام مقام‌های قضایی ایران را محکوم کرد و آن را ظالمانه دانست. جوری دایک، از مسئولان سازمان عفو بین‌الملل در لندن، در گفت‌وگو با رادیو فردا به این موضوع پرداخته است.

2 نظرات:

hoviyyat گفت...

روز مرگنان فرا رسیده است. مرگ سختی در انتظار شما مشرکان و کافران خواهد بود

شماها مشرک و کافر هستید چون برای خداوند متعال شریک قائل شدید.
شما بهاییها از سگ هم نجس تر هستید

مرگتان خیلی سخت و دردناک خواهد بود فقط منتظر بمانید ای نجس تر از سگ و خوکهای ناعن
ای بی شرمان تاریخ..ای کثیفتر از مگس بر روی مدفوع انسانی

ابرهه خواست با خداوند بجنگد!!! با ژشه ای نابود شد..
شماها حتی لیاقت مرگ با ژشه را هم نخواهید داشت

مردم ایران اسلامی به شما رحم نخواهند کرد ای کفتاران مجوس

منتظر باشید ..مرگتان فرا رسیده است...

ناشناس گفت...

asriran.com/fa/pages/?cid=71224 - haceیه کوری چشم کفار محل زندگی ادم و حوا کشف شد
http://asriran.com/fa/pages/?cid=7122

ارسال یک نظر